رمزهای زندگی من
 
برگ های سپید دفتر من
درباره وبلاگ


خدا جان سلام! من گاهی یادم می رود به خاطر همه ی چیزهایی که به من دادی از تو تشکر کنم. امروز بیست دفعه می گویم:"متشکرم". قبول؟
آخرین مطالب
نويسندگان
شنبه 24 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 11:24 ::  نويسنده : فهیمه

اين موضوع خيلي پيش پاافتاده است؟ آيا اين موضوع در زندگي و روزمرگي هاي ما جايي براي انديشيدن ندارد؟ آن هم در جايي كه از صبح تا شب با انواع و اقسام مشكلات و تنگناها روبه روييم و احياناً شب ها نيز خواب آن را مي بينيم؟ زندگي در دنياي پررمز و راز امروز بسياري را از سادگي ها و شفافيت هاي انساني ديروز دور كرده است. منظور از زندگي پررمز و راز امروز تفكر و انديشه در باب لايه هاي پيچيدهُ زندگي بشر نيست. منظور از زندگي پررمز و راز تفكر در باب خلقت آدمي و ذات او و روابط تودرتوي انسان معاصر و چالش هاي او با طبيعت خود و طبيعت اطرافش نيست. موضوعي كه منظور اين نوشته است بسيار پيش پاافتاده تر به نظر مي آيد.

كمي دقت كنيد كه زندگي امروز ما چه قدر رمزدار شده است؟ صبح كه از خواب برميخيزيم بايد رمز كارت پول خود را بدانيم و اگر چندين و چند حساب بانكي داريم بايد حواسمان باشد كه آن ها را با هم اشتباه نگيريم. بايد رمز كامپيوتر شخصي خود را بدانيم. بايد رمز بسياري از سايت هاي اينترنتي را كه عضو آن هستيم، بدانيم. بايد بدانيم كه رمز عبورمان در اصلاح اطلاعات خانوار و دريافت يارانه چيست؟ بايد بدانيم رمز ورود ايميلمان چيست؟ حتي گاهي لازم است بدانيم كه رمز كارت پول همسرمان چيست؟ اين ها پيش پاافتاده ترين رمزهايي است كه بايد بدانيم و به همان نسبتي كه از امكانات زندگي نوين و مدرن بهره مي بريم بايد رمزهاي ديگري را بدانيم و با آن روزگار بگذرانيم. به راستي كه چقدر دنياي امروز ما پر از رمزهاي گوناگوني است كه فراموشي يكي از آن ها شايد براي مدتي ولو اندك هم ما را و زندگي ما را با اخلال همراه كند. به راستي تا به حال به اين موضوع فكر كرده بوديد؟ به راستي زندگي بدون اين رمزهاي ورود چه شكلي بود و حالا چگونه است و اگر از فردا هركدام از اين ها را از ما بگيرند چه خواهد شد؟ همين حالا اندكي فكر كنيد تا بدانيد چند رمز ورودي براي كارها و فعاليت هاي روزانهُ خود داريد و اين رموز از كي وارد زندگي شما شده اند. اين موضوع اصلاً محلي و مجالي براي انديشيدن دارد؟ وارد شدن اين تعداد رمز عبور و ورود و خروج، چه مقدار با پيچيدگي هاي انسان امروز و دور بودن او از صفا و سادگي گذشتهُ نه چندان دورش رابطه دارد؟ اين همه شخصي شدن امور وبراي هر موضوع و فعاليتي نيازمند چند كلمهُ عبور بودن چه قدر در نامهربان شدن انسان امروز نقش دارد؟ اصلاً اين ها مي تواند ربطي به يكديگر داشته باشد؟ بياييد كمي فكر كنيم.

صولت فروتن/ جام جم



نظرات شما عزیزان:

نسيبه
ساعت11:29---7 تير 1390
موافقم كه زندگي هاي گذشته بدون رمز و راز دلنشين تر و زلال تر بوده اما زندگي تو دنياي امروز نيازمند چنين رمزهاييه. وقتي تمام دنيا روز به روز در حال مدرن تر شدنه ناچاريم كه ازش عقب نمونيم وگرنه ضررش صد در صد متوجه خودمون ميشه.

مجتبی
ساعت1:49---30 ارديبهشت 1390
به هر حال این از مشکلات زندگی صنعتی و مدرنه. یا باید رفاه اون رو انتخاب کنیم و یا باید به زندگی بر تلاش گذشته برگردیم و آزاد در دشت دمن بدون هرگونه عوارضی یار رمزی بگردیم، نه ببخشید بچرخیم

ر.ر.گ
ساعت17:27---29 ارديبهشت 1390
شلام وبلاگت خیلی خوشگله! وقت کردی به این وبلاگم یه سر بزن دارن برای کشورهای لیبی . بحرین امضا جمع میکنن تا تو سازمان ملل یهکار ی بکنن!
bidari1390.persianblog.ir


amir
ساعت23:54---28 ارديبهشت 1390
سلام و ممنون از مطلب خوبت

ستایش
ساعت11:30---27 ارديبهشت 1390
من كه براي هرچي رمز ميزارم دو روز ديگه يادم ميره

ستایش
ساعت11:29---27 ارديبهشت 1390
سلام
خوبي؟؟؟
قسمت سوم و آخرين قسمت سفرنامه آماده اس پاشو بيا كه منتظرتم


ستایش
ساعت10:22---25 ارديبهشت 1390
سلام فهيمه جان
خوبي؟؟؟؟؟


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 644
بازدید کل : 7275
تعداد مطالب : 37
تعداد نظرات : 101
تعداد آنلاین : 1


ابزار وب